Σύμβουλοι σχολικής ζωής & Σχολική διαμεσολάβηση

Σε κάθε σχολική μονάδα ορίζονται οι Σύμβουλοι σχολικής ζωής. Οι εκπαιδευτικοί σύμβουλοι επιλέγονται κατά πλειοψηφία από τον Σύλλογο διδασκόντων της σχολικής μονάδας (Απόφαση Ατιθμ. 129431/ΓΔ4 – 28 Σεπτεμβρίου 2020).

Σύμβουλοι σχολικής ζωής
α/α Ονοματεπώνυμο Ειδικότητα
1 Καλογεράκη Μαρία Κοινωνιολόγος
2  Λάγιος Αθανάσιος  Φιλόλογος
Αποστολή και καθήκοντα

Το σχολείο ιστορικά, πέρα από την εκπαιδευτική του αποστολή, έχει αναλάβει έναν ευρύτερο παιδαγωγικό και κοινωνικό ρόλο. Ο Σύλλογος διδασκόντων είναι ο φορέας που καλείται να υπηρετήσει αυτόν τον ρόλο.

Επικουρικά, οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής συμβουλεύουν, καθοδηγούν και ενημερώνουν μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα και παράλληλα συμβάλλουν στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ασκούν τα καθήκοντά τους και λειτουργούν συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστούν τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων, του Διευθυντή και του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας ή τις αρμοδιότητες υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο επιτέλεσης του έργου τους, συνεργάζονται με τις υποστηρικτικές δομές και μπορούν να ζητήσουν τη συνδρομή τους για την αντιμετώπιση μεμονωμένων περιστατικών ή ειδικών περιπτώσεων, όπως και να παραπέμψουν τον χειρισμό τους αρμοδίως σε αυτές ή στον Σύλλογο Διδασκόντων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

Οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής συνεργάζονται με τον Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, ο οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων, τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και το Κ.Ε.Σ.Υ.

Σχολική διαμεσολάβηση

Η Σχολική Διαμεσολάβηση είναι μια διαδικασία μέσα από την οποία οι συγκρούσεις, καβγάδες και οι εντάσεις  μεταξύ μαθητών επιδιώκεται να επιλύονται με ειρηνικό τρόπο, με τη συνδρομή επιμορφωμένων εκπαιδευτικών και μαθητών – μεσολαβητών που βοηθούν ώστε οι εμπλεκόμενοι να ακούσουν με προσοχή και να κατανοήσουν ο ένας τον άλλο. Στόχος είναι να καταλήξουν σε μια συμφωνία για να μην επαναληφθεί επιθετική ή προσβλητική συμπεριφορά στο μέλλον αλλά και η μεταμόρφωση της σχέσης και ενδεχομένως η πλήρης αποκατάστασή της.